Scenarzysta Don Jakoby sprzeciwił się zmianom w jego scenariuszu i zażądał, by jego nazwisko zostało usunięte z napisów, w których figuruje obecnie pod pseudonimem "Michael Edmonds". Jednakże nazwisko Jakoby'ego jako twórcy scenariusza widnieje na zwiastunie, który znajduje się na amerykańskiej płycie DVD wydanej przez MGM.
Eli narzeka, że nie chce zamykać okna, gdyż na zewnątrz jest ze 30 stopni ciepła. Jednak wszyscy bohaterowie w tej scenie ubrani są bardziej odpowiednio do wczesnej wiosny lub późnej jesieni niż lata.
Po aresztowaniu Kerseya, Kathryn Davis podchodzi do detektywa Shrikera (Ed Lauter) i zwraca się do niego panie Kimball.
Ciało Kubańczyka leży obok wiele wyższego budynku niż ten, z którego chwilę wcześniej spadł.
Radio samochodowe, które trzyma w rękach jeden z członków gangu, znika po tym, jak Kersey do niego strzela.
Podczas zamieszek policjanci używają sześciostrzałowych rewolwerów, z których strzelają więcej niż sześć razy bez ponownego przeładowania.
Na początku filmu, kiedy Kersey jest w mieszkaniu Bennetta, na ścianie znajduje się niewielkie "sanktuarium", w którym znajduje się model myśliwca z II WŚ. Na dalszym etapie filmu samolot zmienia się w nóż.
W jednej ze scen, Kersey strzela do mężczyzny przez kosz na śmieci. Kiedy facet upada, na drugim końcu pojemnika można zobaczyć przymocowaną do niego niezdetonowaną petardę.
W kulminacyjnej scenie, w której Fraker przy pomocy bomb zapalających podpala budynek, widać mężczyznę i kobietę spadających w płomieniach po schodach. Włosy mężczyzny są wyraźnie namoczone środkiem opóźniającym spalanie.
Kiedy gang spycha z drogi auto Kerseya, a te rozbija się i eksploduje u podnóża wzgórza, widoczne są wsporniki podtrzymujące samochód, gdy ten się pali.
Pod koniec filmu, gang ściga Paula wzdłuż ulicy, przy której stoją betonowe latarnie firmy Stanton & Staveley. Są one powszechne w Wielkiej Brytanii, jednak nie znajdziemy takowych w Nowym Jorku, a w całych Stanach są niezwykle rzadkie.
W finałowej potyczce, Kersey strzela zbyt dużo razy ze swojego pistoletu bez przeładowania.
Rakiety do granatnika M72 LAW są pociskami przeciwpancernymi umieszczanymi w rurze wyrzutowej. Nie są ładowane tak, jak to pokazano w filmie. Broń nie posiada również uchwytu w postaci rączki. Wyrzutnik ma prosty celownik i przycisk na górze rury, dzięki któremu można oddać z niego strzał.
Ciężki karabin maszynowy Browning 1919A4 ma bardzo duży odrzut. Bez solidnego oparcia w postaci dwój lub trójnogu celowanie z niego jest wręcz niemożliwe. Dlatego długie, celne serie wystrzeliwane z karabinu trzymanego w ręku są nierealne.
W scenie, w której Kersey je kolację z Kaprovsem w apartamencie na piętrze, w pewnym momencie ten pierwszy wychodzi na dwór i strzela do dwóch złodziei samochodów. Jednak kiedy wraca, to zamiast wchodzić po schodach z dołu, Kersey schodzi po nich z góry.
Charlie (przyjaciel Kerseya, który został zabity) i Bennett (który pomaga Kerseyowi) są sąsiadami mieszkającymi w tym samym budynku. Jednak ich mieszkania diametralnie się różnią. Budynki komunalne często mają identyczne mieszkania i nawet jeśli niektóre z nich się różnią, to tylko nieznacznie. Natomiast sufit u Bennetta jest prawie dwukrotnie wyższy niż u Charliego, a jego salon ponad dwukrotnie większy niż u sąsiada.
Kiedy Kersey jest w areszcie i skinhead próbuje uderzyć go od tyłu, skin nagle obraca się w lewo i zgina w pasie, zanim Kersey ma szansę go w ogóle trafić.
W podziemnym garażu, kiedy Hermosa upada na maskę samochodu Marii, jego kapelusz spada i ląduje obok niego. W kolejnym ujęciu, kiedy Hermosa się podnosi i próbuje zabić Marię, kapelusz znika.
Na początku filmu Kersey mówi, że da taksówkarzowi 20 dolarów, jeśli ten ominie korek. Kiedy kierowca taksówki mówi: "Dzięki ", jego usta w ogóle się nie poruszają.
Podczas finałowej walki między gangami i Kerseyem, na jednej z sąsiednich ulic widać palący się dwupiętrowy drewniany budynek. Podczas gdy strażacy walczą z płomieniami, fasada budynku spada na ulicę, gdzie cała pokrywa się ogniem i dymem. Jednak w kilku następnych ujęciach scen walki widać, że jeszcze przed chwilą paląca się konstrukcja stoi zupełnie nienaruszona.
Kiedy helikopter policyjny zawisa obserwując zamieszki na dole, w pewnym momencie jest zbliżenie na pilota. Widać wtedy wyraźnie, że śmigłowiec nie znajduje się w powietrzu tylko na lądzie i po prostu obraca wirnikiem.
Ciało Kubańczyka obraca się o 180 stopni, między upadkiem na samochód a przyjazdem policji.
Kiedy Bennett zabiera Kerseya do pokoju Charliego, jest noc, ale pod koniec sceny jest ujęcie Bennetta blisko okna, za którym widać, że na dworze panuje dzień.
W filmie widać, jak Charles Bronson zamawia pistolet i granatnik LAW M72, które ma mu dostarczyć poczta. Usługa ta stała się nielegalna w Stanach Zjednoczonych w 1968 roku.
Usta policjanta bijącego Kerseya, nie poruszają się podczas dialogów, które wypowiada.
Około 74 minuty filmu, Kersey zaczyna strzelać z 30 calowego karabinu maszynowego. Widoczny pas z pociskami ma ok. metra długości, a Rodriguez wciąż trzyma skrzynkę z amunicją. Jednak po krótkiej serii w kierunku samochodu, Rodriguez oznajmia, że skończyły im się naboje.
Film kręcono w Londynie (Anglia, Wielka Brytania), oraz w Nowym Jorku (Nowy Jork, USA).
Okres zdjęciowy trwał od 19 kwietnia do czerwca 1985 roku.
W filmie, Charles Bronson używa swojego prywatnego pistoletu .475 Wildey Magnum, gdyż jak stwierdził, dzięki niemu obraz stanie się bardziej wyjątkowy. W wywiadzie udzielonym w 2005 roku czasopiśmie "American Handgunner", twórca broni i konsultant techniczny przy filmie, Wildey Moore powiedział, że sprzedaż tej broni wzrasta po każdej emisji filmu w telewizji.
Według książki "Bronson's Loose" autorstwa Paula Talbota, oryginalny tytuł "Death Wish III" został zmieniony na "Death Wish 3", ponieważ studio Cannon Group przeprowadziło ankietę z której wynikło, że prawie połowa amerykańskiej populacji nie potrafi odczytać rzymskich cyfr.